voorplein Centraal Wonen Amstelveen
Van "Groen moet je doen! Aan de slag in Amstelveen Noord-Oost"
Ga naar het project
Geachte heer, mevrouw,
In het Amstelveens Nieuwsblad zagen wij de oproep "groen moet je doen". Een fantastisch motto waar wij als bewoners van Centraal Wonen Amstelveen ( Suze Groeneweglaan 9-79 ) een warm hart van krijgen. In onze gezamenlijke achtertuin hebben wij veel groen, in de vorm van bomen, struiken, bloemen en een moestuin waar kleine en grote dieren hun toevlucht kunnen nemen. Op ons voorplein echter is het een kale boel. Hier willen wij iets aan doen!
Ons idee is om ons voorplein groener en mooier te maken door de perkjes om de bomen te verhogen zoals voor de Albert Heijn op het Kostverlorenhof. Momenteel kun je in het zand rondom deze bomen niets planten door de wortels van de bomen, die alle plaats innemen.
Door hieromheen perkjes te plaatsen zoals u ook ziet in het voorbeeld op de foto, kunnen wij de bakken opvullen met allerlei vrolijke seizoensbloeiers en mogelijk ook vaste planten. Dit is niet alleen voor de onze woongroep een genoegen, maar ook voor de andere buurtbewoners, die allemaal ons voorplein passeren.
Wij hopen van harte dat u bereid bent ons te helpen dit plan te realiseren.
Mocht u vragen hebben, neemt u dan vooral contact op met :
Hanny van Vugt.
Suze Groeneweglaan 59,
bedankt voor uw reactie!
Hartelijks, José, Hanny en Femke
