Ga naar de hoofdinhoud

voorplein Centraal Wonen Amstelveen

Van "Groen moet je doen! Aan de slag in Amstelveen Noord-Oost"

Ga naar het project

Geachte heer, mevrouw,


In het Amstelveens Nieuwsblad zagen wij de oproep "groen moet je doen". Een fantastisch motto waar wij als bewoners van Centraal Wonen Amstelveen ( Suze Groeneweglaan 9-79 ) een warm hart van krijgen. In onze gezamenlijke achtertuin hebben wij veel groen, in de vorm van bomen, struiken, bloemen en een moestuin waar kleine en grote dieren hun toevlucht kunnen nemen. Op ons voorplein echter is het een kale boel. Hier willen wij iets aan doen!


Ons idee is om ons voorplein groener en mooier te maken door de perkjes om de bomen te verhogen zoals voor de Albert Heijn op het Kostverlorenhof. Momenteel kun je in het zand rondom deze bomen niets planten door de wortels van de bomen, die alle plaats innemen.

Door hieromheen perkjes te plaatsen zoals u ook ziet in het voorbeeld op de foto, kunnen wij de bakken opvullen met allerlei vrolijke seizoensbloeiers en mogelijk ook vaste planten. Dit is niet alleen voor de onze woongroep een genoegen, maar ook voor de andere buurtbewoners, die allemaal ons voorplein passeren.


Wij hopen van harte dat u bereid bent ons te helpen dit plan te realiseren. 


Mocht u vragen hebben, neemt u dan vooral contact op met :

Hanny van Vugt.

Suze Groeneweglaan 59,

bedankt voor uw reactie! 


Hartelijks, José, Hanny en Femke

Officiële updates

Laatste update: 18 mei 2021

Reacties(8)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Het pleintje zou ervan heel erg opknappen!
    Goed plan Hanny!
      Mooi plan! 😃
        Profiel van Irene de Groof
        Geplaatst door:Irene de Groof
        5 jaar geleden
        Ja Hartelijks
          Geweldig idee.
            Profiel van C.J. Fleer
            Geplaatst door:C.J. Fleer
            5 jaar geleden
            Ja, een stukje vergroening van het voorplein. Het is een mooi plan om hier een gezellige pleintje van te maken, ik steun dat van harte.
              Profiel van Irene de Groof
              Geplaatst door:Irene de Groof
              5 jaar geleden
              Het zou fijn zijn om meer bomen en struiken op ons voorplein te plaatsen .En zeker ook aan mijn kant van ons project westside. Voor het uitzicht van onze woningen zou het ook prettig zijn als er bomen geplaatst worden voor het 4 hoge gebouw waar wij op uit kijken. Hartelijke Groet Irene
                Profiel van Roxan Buis
                Geplaatst door:Roxan Buis
                5 jaar geleden
                Goed idee!!

                  Delen

                  Geplaatst door

                  Huidige status

                  aangenomen