Voetbalgoaltjes Bovenkerk ⚽️
Van "Plaats je voorstel hier!"
Ga naar het project

Eindelijk lente! Tijd om niet meer achter schermen te zitten, maar lekker naar buiten te gaan, te rennen en te bewegen.
Daarom zou ik graag willen voorstellen om op het verharde gedeelte van de speeltuin aan de Salamander (ook wel bekend als de IJzeren Speeltuin) twee vaste voetbalgoals te plaatsen.
Er staat al een voetbalkooi, maar die is klein en biedt ruimte aan slechts een 2 tot 3 kinderen tegelijk. Echt vrij rennen of een leuk partijtje spelen is daar lastig. Met twee goaltjes ontstaat er een volwaardig veldje waar meerdere kinderen samen kunnen voetballen en zich echt kunnen uitleven.
Voor jongere kinderen is dit een laagdrempelige manier om in de eigen buurt te sporten en samen te spelen. Zelfstandig naar Roda '23 gaan is voor velen nog een stap te ver, bovendien is daar minder sociale controle en richt het zich vooral op oudere jeugd. In de speeltuin is het overzichtelijk en veilig. Ouders kunnen op het bankje zitten en een oogje in het zeil houden terwijl de kinderen spelen.
Met een relatief lage investering kan de gemeente een duurzame speelplek creëren waar in alle weersomstandigheden gevoetbald kan worden. Het verharde veld ligt er al, een paar goaltjes maken het compleet!
Een kleine toevoeging met grote impact: meer beweging, meer buitenspelen en meer verbinding in de buurt!
Reacties(10)
voorgesteld
Dit idee is voorgesteld
