Ga naar de hoofdinhoud

Voetbalgoaltjes Bovenkerk ⚽️

Van "Plaats je voorstel hier!"

Ga naar het project

Eindelijk lente! Tijd om niet meer achter schermen te zitten, maar lekker naar buiten te gaan, te rennen en te bewegen.

Daarom zou ik graag willen voorstellen om op het verharde gedeelte van de speeltuin aan de Salamander (ook wel bekend als de IJzeren Speeltuin) twee vaste voetbalgoals te plaatsen.

Er staat al een voetbalkooi, maar die is klein en biedt ruimte aan slechts een 2 tot 3 kinderen tegelijk. Echt vrij rennen of een leuk partijtje spelen is daar lastig. Met twee goaltjes ontstaat er een volwaardig veldje waar meerdere kinderen samen kunnen voetballen en zich echt kunnen uitleven.

Voor jongere kinderen is dit een laagdrempelige manier om in de eigen buurt te sporten en samen te spelen. Zelfstandig naar Roda '23 gaan is voor velen nog een stap te ver, bovendien is daar minder sociale controle en richt het zich vooral op oudere jeugd. In de speeltuin is het overzichtelijk en veilig. Ouders kunnen op het bankje zitten en een oogje in het zeil houden terwijl de kinderen spelen.

Met een relatief lage investering kan de gemeente een duurzame speelplek creëren waar in alle weersomstandigheden gevoetbald kan worden. Het verharde veld ligt er al, een paar goaltjes maken het compleet!

Een kleine toevoeging met grote impact: meer beweging, meer buitenspelen en meer verbinding in de buurt!

Reacties(10)

om te kunnen reageren.
Meest recente reacties zijn geladen.
Voorsrel om doeltjes op het bestaande geasveld te plaatsen!
  • 1 like
Profiel van Jan Wasch
Geplaatst door:Jan Wasch
2 weken geleden
Leuk voor jong en oud!
  • geen likes
Als het niet ten koste gaat van het basketbalveld! Hier wordt veel veelvuldig gebruik van gemaakt.
  • 2 likes
Profiel van Oscar De Joode
Geplaatst door:Oscar De Joode
2 weken geleden
Super leuk
  • geen likes
Profiel van Jonathan Lugg
Geplaatst door:Jonathan Lugg
2 weken geleden
Leuk idee!
  • geen likes
Profiel van Kath Dolce
Geplaatst door:Kath Dolce
2 weken geleden
Top idee! Zeker voor de kinderen die het speeltuintje zijn ontgroeid, is dit een mooie volgende stap.
  • geen likes
Profiel van Amelie Mabbutt
Geplaatst door:Amelie Mabbutt
2 weken geleden
Zinvol voorstel, de huidige kooi ziet altijd heel zielig en niet aantrekkelijk uit om in te spelen. Samen met de bestaande basketbalveld zou zo'n een mini-voetbalveld die speeltuin veel leuker maken.
  • 1 like
Profiel van Natasja Hulsman
Geplaatst door:Natasja Hulsman
2 weken geleden
Super goed idee want die kooi kan je geen partijtje spelen
  • geen likes
Profiel van Onno Zwerver
Geplaatst door:Onno Zwerver
2 weken geleden
Goed initiatief!
  • geen likes
Profiel van Marja Boll
Geplaatst door:Marja Boll
2 weken geleden
Wat een goed idee! Lekker van jongs af aan op een veilige manier buiten in de wijk spelen!
  • geen likes
Tijd om nog te stemmen:
78
dagen
14
uren
31
min

voorgesteld

Dit idee is voorgesteld

36 stemmen van de 100 vereiste stemmen
Totaal aantal likes: 36, totaal aantal dislikes: 0
. Log in om te reageren.

Delen

Geplaatst door

Tags

Openbare ruimtes en gebouwen
Onderwijs en jeugd
Cultuur, sport en evenementen
Sociale inclusie

Locatie

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri