Ga naar de hoofdinhoud

Meer groen

Van "Stadshart: openbare ruimte"

Ga naar het project

Amstelveen kenmerkt zich als stad door zijn mooie diverse parken en bos. Het is een groene stad waar in het stadshart helaas niets van te merken is. Het stenen plein is de zomer te heet, in de winter te winderig. Mooie hoge oude bomen en bankjes om in de avonden samen te komen en elkaar te ontmoeten. Geen rijtje rechte bomen om een groentax te halen, maar het gevoel van een overwegend groen plein, als een oase in het centrum, zoals de rest van Amstelveen dat ook uitademd.

Officiële updates

Laatste update: 22 april 2022

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Meer groen is zeker een goed idee. Het plaatsen van hoge oude bomen kan helaas niet ivm de ondergrondse parkeergarage. Voor ' verticaal groen' is er wel veel plaats als de eigenaars van de gebouwen en woningen meewerken.
  • 1 like

Delen

Geplaatst door

Profiel van A. MuschA. Musch op 4 februari 2022

Huidige status

aangenomen

Tags

Natuur en biodiversiteit
Ontwikkeling gemeenschap