Ga naar de hoofdinhoud

Bouwen op plekken die nu een andere functie hebben

Van "Gezond en ontspannen wonen en werken, ook in toekomst!"

Ga naar het project

Meer woningbouw op plekken die nu een andere functie hebben.

  • Parkeerplaats en pand Healthcity aan de Van der Hooplaan. Deze locatie is goed geschikt om een nieuw gebeid te ontwikkelen waar ruimte blijft voor de sportschool / andere bedrijven en daarboven hoogbouw appartementen. Denk aan de stijl van Olympiade. Het parkeerterrein kan in een ondergrondse vorm blijven bestaan voor bewoners en sportschool bezoekers.
  • Het pand van de Albert Heijn in Bovenkerk heeft een behoorlijke oppervlakte. Op dit pand kunnen meerdere appartementen gebouwd worden. Denk eens aan de stijl van de AH Aalsmeer in de wijk Nieuw-Oosteinde op het Poldermeesterplein. Het industriegebied in Bovenkerk kan net als Legmeer overigens ook wel een herontwikkeling gebruiken. De bedrijven (en hun panden) die er zitten hebben in vergelijking tot de hoogbouw eromheen (denk aan Wimbeldonpark en Luwte) relatief laag. Dit industriegebied ligt voor mijn gevoel ook lager dan bijvoorbeeld de Bovenkerkerweg. Hierdoor is trapsgewijze hoogbouw wellicht mogelijk?
  • Grasveld tussen Traiteur Wagenaar aan de Lindenlaan en de Paaskerk stond (meen ik) tot aan een paar jaar geleden een school welke is gesloopt. Goede plek voor woningen in diverse segmenten.
  • Locatie KLM hoofdkantoor ontwikkelen tot een woon-werk gebied. Goede ligging wegens het bos.
  • De internationale school aan de Amsterdamse weg staat op een plek met heel veel ruimte daaromheen. Uiteraard hoeft de school niet te wijken voor woningen maar wegens de vele ruimte rondom is dit een goede plek waar een school kan worden gecombineerd met woningbouw.
  • Meer samenwerken met Gemeente Aalsmeer. De 'driehoek' tussen Tuincentrum Ranzijn, Nieuw-Oosteinde en Tuincentrum Het Oosten is behoorlijk groot gebied waar nu vervallen kassen en koeien staan. Dit gebied leent zich wegens de grootte om een jonge woonwijk met woningen te bouwen in alle segmenten.
  • Meer ruimte voor industrie in de Schinkelpolder (Aalsmeer). Dit gebied ligt behoorlijk centraal voor inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Dit gebied ligt natuurlijk te dicht bij Schiphol voor woningbouw maar er kan wellicht wel meer een industriegebied van gemaakt worden zoals Bovenkerk en Legmeer op dit moment zijn gezien de ligging.
  • Canon en het Gondel pand weg, maar dat is geloof ik al een van de wensen van Gemeente Amstelveen :)
  • Tussen de wijken meer groen en parken. Ook om te zorgen dat Het Amsterdamse Bos niet te overbelast wordt in de toekomst. Hierdoor moet er worden gezorgd dat met mooi weer het bos niet de enige plek is om te recreëren. Ook omdat Amsterdam aan het groeien is en het bos daardoor meer in trek zal zijn.
  • Van de A9 een volledige tunnel maken. Binnen een aantal jaar zal de A9 die door Amstelveen loopt op 3 punten worden overkapt. Dit vindt ik persoonlijk een zeer goed ontwikkeling. Het is zelfs zo mooi dat wat mij betreft over de gehele A9 (in Amstelveen) overdekt mag worden. Hierdoor ontstaat er ruimte voor een prachtig lang park (a la Vondelpark) dat wegens zijn breedte voor veel mensen gemakkelijk bereikbaar zal zijn. Dit is ook weer een manier om de druk op Het Amsterdamse Bos te verlagen.

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Ha Stefan, ik ben benieuwd of we op de plekken die jij noemt ook geclusterd wonen voor senioren kunnen ontwikkelen. Een plek waar zowel senioren als jonge gezinnen wonen naar elkaar om kunnen kijken. Ieder zijn eigen plekje, maar toch een beetje samen. Groet, Niels

    Delen

    Geplaatst door

    Huidige status

    voorgesteld

    Tags

    Natuur en biodiversiteit
    Wonen